Parasta palvelua teknologian avulla

Matkamessuilla saimme CWT Cafén vieraaksi CWT:n teknologiajohtaja Amir Kirshenboimin. Hän toi tilaisuuteen yksiselitteisen viestin: teknologia on nyt ja jatkossa keskeinen osa palveluitamme ja merkittävin erottautumistekijämme omalla toimialallamme.

Amir Kirshenboim

– Teknologia mahdollistaa vuorovaikutuksen, tehokkuuden sekä paremman asiakaskokemuksen matkan varaamisesta alkaen. Sen avulla voimme käyttää hyväksi tietojamme asiakkaamme tarpeista ja matkustustaustasta, mikä puolestaan edesauttaa siinä, että koko matkavaraus onnistuu parilla klikkauksella, Kirshenboim tiivisti näkemyksiään. – Nyt kun nämä perusasiat toimivat, voimme tarjota matkaan vaivattomasti lisää elämyksellisyyttä sekä tukea yksilöllisiä toiveita ja tarpeita. Yrityksen kannalta oleellista on, että teknologian avulla voidaan varmistaa myös, että matkustaja noudattaa työnantajan matkustussääntöä.

Keskeinen lähtökohta on, että palveluidemme on oltava saumattomasti saatavilla kaikista kanavista. Keskiössä ovat nyt mobiilipalvelut, jotka luonnollisesti skaalautuvat sopiviksi kaikille laitteille. Näihin liikematkustajan moderneihin palveluihin CWT investoi todella merkittävästi.

Digipalveluiden kehityspolulla ensimmäisenä uudistettiin CWT:n matkaportaali, joka sai samalla nimekseen myCWT. myCWT;stä asiakkaamme pääsevät muun muassa käyttämään työantajayrityksensä valitsemia online –järjestelmä, tarkistamaan ja päivittämään oman matkustajaprofiilinsa tietoja sekä hyödyntämään ainutlaatuista hotellitarjontaamme yhtä helposti kuin CWT To Go -sovelluksessamme. Varattavissa on jo noin 700 000 liikematkustajalle soveltuvaa majoitusvaihtoehtoa.

Myös sukupolvien väliset erot palvelujen käyttötottumuksissa otetaan tuotekartalla huomioon. Nuoremmat matkustajat eivät enää juuri käytä puhelimiaan soittamiseen ja asiakaspalvelun kanssa keskustelemiseen. Heille on tutumpaa chattailla. Ja ensimmäisinä he tulevaisuudessa varmasti hyödyntävät myös keinoälyn tarjoamia mahdollisuuksia saadakseen haluamansa tiedon mahdollisimman nopeasti. CWT tarjoaakin kaikki palvelunsa kanavariippumattomasti. Toisille mieluinen palvelualusta on tietokoneen ruutu, toisille se on sosiaalisessa mediassa vastaava botti eli tietokoneohjelma, joka osaa toimia itsenäisesti sille määriteltyjen toimintaohjeiden puitteissa

Elämyksiä ja yhteyksiä
– Liikematkustaminen poikkeaa edelleen vapaa-ajan matkustamisesta. Ensinnäkin matkat maksaa työnantajayritys ja sille on tärkeää, että matkustaminen on kustannustehokasta. Toisekseen matkustaja on työmatkalla työnantajan vastuulla, joten turvallisuusasioiden on oltava kunnossa ja palveluiden pelattava myös, mikäli poikkeustilanteita tai yllätyksiä sattuu matkan varrella, Kirshenboim muistutti. – Samanaikaisesti yritykset haluavat varmistaa, että saavat palvelukseensa parhaat työntekijät – ja heistä kilpaillaan muun muassa erilaisia etuja tarjoamalla. Työmatkojen elämyksellisyys on jatkossa ehdottomasti yksi sellainen kilpailuvaltti.

– Toisaalta tiedämme, että lähes 80 prosenttia liikematkustajista kulkee ryhmissä. Heillä on usein matkoillaan sama osoite, samat kaupungit, samat tapahtumat ja samankaltaiset intressit, joten miksi emme yhdistäisi heitä, Kirshenboim totesi. – Saamme palveluidemme kautta ainutlaatuista ryhmätietoa, jota voimme käyttää palveluidemme laajentamiseen, kuten ryhmien ja yksilöiden yhdistämiseen. Jos kollegasi toisesta maasta on osallistumassa samaan kongressiin kuin sinäkin, sovellus ilmoittaa siitä ja halutessasi voit varata matkasi vaikkapa samalle lennolle tai ehkä voitte varata yhteiset lentokenttäkuljetukset ja säästää rahaa, Kirshenboim kuvaili lopuksi uuden palvelumuodon mahdollisuuksia.

Avainsanat: , ,