CWT:n tutkimus: liikematkustus lisää matkustajien luovuutta ja tuottavuutta

CWT:n tekemän tuoreen tutkimuksen mukaan kuusi kymmenestä matkustajasta tuntee itsensä luovemmaksi ja tuottavammaksi matkoilla ollessaan.

Tämä on erityisen totta nuorten, y-sukupolveen kuuluvien matkustajien kohdalla. Nuorista eurooppalaisista matkustajista 58 % tunsi itsensä luovemmaksi ja 57 % tuottavammaksi matkojensa aikana. Amerikassa vastaavat luvat olivat vielä korkeammat: 77 % tunsi olonsa sekä luovemmaksi että tuottavammaksi matkustaessaan. Aasian ja Tyynenmeren alueella vastaavat luvut olivat luovuuden osalta 75 % ja tuottavuuden osalta 73 %.

”On hienoa toimia alalla, joka tuo ihmisten parhaat puolet esiin”, toteaa Niklas Andreen, Executive VP and Chief Traveler Experience Officer CWT:stä. ”Tulokset eivät tulleet yllätyksenä. Matkustaminen energisoi ihmisiä, tuottaa uusia, raikkaita ajatuksia ja avaa yhteyksiä – ja mikäänhän ei voita live-tapaamisia.”

Kaikkien ikäluokkien matkustajat mukaan lukien Aasian ja Tyynenmeren alueen matkustajat tunsivat todennäköisimmin olevansa matkoilla luovempia (65 %) sekä tuottavampia (64 %). Amerikkalaisista luovemmaksi tien päällä tunsi itsensä 58 % ja tuottavammaksi 60 %. Eurooppalaisten kohdalla luvut olivat 53 % sekä 51 %.

Tutkimuksen mukaan lisäksi kuusi kymmenestä työntekijästä on tuottavimmillaan tehdessään töitä kasvotusten ja yhteistyössä kollegoidensa kanssa, verrattuna yksin työskentelyyn (30 %) tai etänä työskentelyyn (14 %). Aasian ja Tyynenmeren alueen matkustavien työntekijöiden tuottavuus kasvoi kasvotusten työskennellessä eniten: 61 % koki olevansa tällöin tuottavimmillaan. Eurooppalaisilla ja amerikkalaisilla tämä lukema oli 53 %.

Avainsanat: , ,