Lisää vastinetta matkustukseen käytetyille rahoille asettamalla työntekijät etusijalle

Työvoiman rakenne on muuttumassa, ja uudet työntekijät tulevat työmarkkinoille mielessään aikaisemmasta poikkeavat näkemykset siitä, miten henkilökohtainen elämä ja työelämä pitäisi yhteen sovittaa. Yrityksille on tärkeää ymmärtää, mitä arvoa työntekijät tuovat yritykselle ja mitkä asiat ovat heille tärkeimpiä. Mikäli yrityksenne haluaa saada parhaat mahdolliset työntekijät – ja pitää heistä kiinni – niin kannattaa laittaa heidän tarpeensa etusijalle myös matkustusohjelmaa suunniteltaessa.  

Kuinka siis luoda matkustusohjelma, joka on hyvä työntekijöille ja sitä kautta myös yritykselle?

Erilaiset ihmiset, erilaiset tarpeet. Työntekijät ovat erilaisia, heidän henkilökohtaiset elämänsä ovat eri vaiheissa ja erinäköisiä, ja nämä asiat eivät voi olla vaikuttamatta heidän tarpeisiinsa liikematkoilla. Ei kyse siltikään ole siitä, että luksusta pitäisi olla tarjolla. Kyse on heille kullekin tärkeiden asioiden ymmärtämisestä ja vaihtoehtojen tarjoamisesta.  

Aina yhteyksissä. Uusi liikematkustajasukupolvi on tottunut olemaan jatkuvasti yhteyksissä. Jos näin ei ole, he stressaantuvat. Siksi on tärkeää vastata kysymyksiin mahdollisimman nopeasti. Lisäksi on hyvä varmistaa, että matkustusvaihtoehdot, majapaikat ja lounget tarjoavat mahdollisimman hyvät mahdollisuudet mobiililaitteiden käyttöön.

Työkalut käyttöön. Anna työntekijöiden käyttöön moderneja työkaluja, kuten mobiilisovellus, ja teet varausprosessista helpomman ja matkustamisesta yksinkertaisempaa. Mikäli haluatte matkustajien noudattavan matkustussääntöä, on viisainta tarjota heille palvelut ja työkalut, joiden taso vastaa sitä, mihin he ovat kuluttajina tottuneet.  

Avainsanat: , ,