CWT M&E: myös tapahtumien vastuullisuus kiinnostaa vuonna 2020

CWT Meetings & Events ennustaa, että vastuullisuus on yhä tärkeämpää kokouksia ja tapahtumia järjestettäessä ensi vuonna. Tämä käy ilmi M&E 2020 Future Trends –raportin erikoisjulkaisusta, The Future of Sustainable Events, joka keskittyi nimenomaan tämän USD 840 miljardin toimialan vastuullisuuteen.

Kun aktivistit protestoivat vaatien ilmastomuutosta koskevia toimenpiteitä monissa maailman ja Euroopan suosituimmissa kokous- ja tapahtumakaupungeissa, kuten Lontoossa, Amsterdamissa, Madridissa, Sydneyssä, New Yorkissa ja Washington DC:ssä, yhä useammat yritykset ovat alkaneet reagoida.

”Kokous- ja tapahtuma-alan, ja itse asiassa koko matkailualan, kestävyys on hyvin paljon mielessä, kun yritykset ja tapahtumasuunnittelijat miettivät vuoden 2020 toimintaansa näiltä osin”, kertoi Derek Sharp, Senior Vice President and Managing Director CWT Meetings & Eventsistä. ”Halua muutokseen ohjaa osittain ilmastomuutosta koskeva uutisointi, mutta ennen kaikkea sitä tukee seuraava matkustajasukupolvi: 1980-luvun alun ja 1990-luvun puolivälin välillä syntyneiden Y-sukupolvesta tulee maailman suurin liikematkustajaryhmä vuodesta 2024 alkaen, ja vuosina 1994–2010 syntyneiden sukupolvi-Z seuraa yllättävän nopeasti heidän takanaan.

”Näille ihmisille matkustus on arkipäivää ja saavutettavissa aivan eri tavalla kuin aiemmille sukupolville”, Sharp lisäsi. ”He haluavat kyllä matkustaa ja jatkaa tapaamisia ​​suosituissa kohteissa, mutta ovat myös erittäin kiinnostuneita siitä, että ympäristö ja paikalliset yhteisöt otetaan aina huomioon. Minne ikinä he menevätkin, näihin asioihin on kiinnitettävä huomiota ja löydettävä kestävät, vastuulliset toimintamallit.”

Deloitten tekemän Global Millennial Survey 2019 –kyselytutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että ilmastonmuutos on Y-sukupolven suurin huolenaihe. Vastatakseen huoleen yritykset ja kokousten sekä tapahtumien järjestäjät ottavat käyttöön uudenlaisia toimintamalleja, kuten lentojen päästöhyvitykset, muovijätteen minimointi, panostaminen paikallisiin ruokiin ja juomiin sekä eettisiin palveluntarjoajiin.

Kuluttajat ja yritysten työntekijät yhtä lailla etsivät nyt yrityksiä ja brändejä, jotka jakavat samat arvot ja tukevat laajempiakin kansainvälisiä aloitteita, kuten YK:n Sustainable Development Goals. Näiden avulla tulee selkeäksi se, että kestävä kehitys ja vastuullinen liiketoiminta eivät ole enää vain “pakolliset maininnat” HR:n asialistalla, vaan ne vaikuttavat vahvasti yrityksen brändiin ja tulokseen, nyt ja jatkossa.

Avainsanat: , , ,